Praktische tips voor lokale publiciteit

  • Zorg dat u iets organiseert waardoor het voor de pers aantrekkelijk is om aandacht aan uw evenement te besteden.
  • Nodig lokale bekendheden uit (en geef ze een rol) en/of bedenk een opvallende activiteit. Voorbeelden hiervan vindt u bij Ideeën.
  • Bouw publiciteit op, maar begin niet te snel (enkele weken van tevoren is voldoende).
  • Nodig journalisten uit (het liefst persoonlijk en gericht). Doe dit naast het versturen van persberichten met een goede foto.
  • Verwijs persvertegenwoordigers ook naar www.festivalvanhetleren.nl voor meer informatie en logo's.
  • Zorg dat uw website helemaal up-to-date is met informatie over uw activiteit.
  • Vraag bedrijven om te sponsoren; zij hebben ook belang bij opgeleide werknemers.

Handige adressen

Lokale radio- en televisieomroepen www.olon.nl
Regionale dagbladen http://www.gpd.nl/dagbladen.html
Huis-aan-huisbladen www.huis-aan-huisbladen.nl

Landelijke ondersteuning

Op de website kunt u bij Promotie ondersteunende middelen bestellen ten behoeve van uw regionale promotie. Ook kunt u hier een tv-spotje, een radiospotje en een logo downloaden.

Meer informatie over het generen van publiciteit, kunt u vinden in het Ideeënboek.

Aanmelden nieuwsbrief
Vul uw e-mailadres in om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.
Bekijk hier de laatste nieuwsbrief


ACTIVITEITEN MELDEN
Meld hier uw activiteit aan.

Volg ons op


12 september 2014: landelijke opening
Op deze dag worden ook Toppers en Leermeesters gehuldigd en de Internationale Prijs uitgereikt.
Nadere informatie volgt.


Nominatietermijn gesloten


Informatie en inspiratie
Binnenkort op deze plek:


Jouw succes
Wat maakte jouw Festivalactiviteit tot een succes? Vertel het ons in maximaal 400 woorden. Zo breng je andere organisatoren op een idee!



Learn for Life draagt zorg voor de landelijke coördinatie van het Festival van het Leren. © 2014  |  Sitemap