Praktische tips voor lokale publiciteit

  • Zorg dat u iets organiseert waardoor het voor de pers aantrekkelijk is om aandacht aan uw evenement te besteden.
  • Nodig lokale bekendheden uit (en geef ze een rol) en/of bedenk een opvallende activiteit. Voorbeelden hiervan vindt u bij Ideeën.
  • Bouw publiciteit op, maar begin niet te snel (enkele weken van tevoren is voldoende).
  • Nodig journalisten uit (het liefst persoonlijk en gericht). Doe dit naast het versturen van persberichten met een goede foto.
  • Verwijs persvertegenwoordigers ook naar www.festivalvanhetleren.nl voor meer informatie en logo's.
  • Zorg dat uw website helemaal up-to-date is met informatie over uw activiteit.
  • Vraag bedrijven om te sponsoren; zij hebben ook belang bij opgeleide werknemers.

Handige adressen

Lokale radio- en televisieomroepen     www.olon.nl 

Huis-aan-huisbladen                            www.huis-aan-huisbladen.nl

Landelijke ondersteuning

Op de website kunt u bij Promotie ondersteunende middelen bestellen ten behoeve van uw regionale promotie. Ook kunt u hier een tv-spotje, een radiospotje en een logo downloaden.

Meer informatie over het generen van publiciteit, kunt u vinden in het Ideeënboek.

Aanmelden nieuwsbrief
Vul uw e-mailadres in om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.


Terugblik Festivaldag 2016
Verslag (INFO Leerwerkloketten), Foto's, Filmpjes en Presentaties 

De reikwijdte van 2016
Festival Magazine over volwasseneneducatie in de 21e eeuw, goede Nederlandse praktijken en presentatie van alle genomineerden 2016

Genomineerden gehuldigd!
Lees het persbericht

Laatste nieuwsbrief
Download de laatste nieuwsbrief hier

Nominaties 2016
Overzicht van genomineerden 

Volwasseneneducatie in de 21e eeuw: EAEA Manifest
Download hier de Nederlandse versie

Volg ons op
  



Learn for Life draagt zorg voor de landelijke coördinatie van het Festival van het Leren. © 2016  |  Sitemap