Praktische tips voor lokale publiciteit

  • Zorg dat u iets organiseert waardoor het voor de pers aantrekkelijk is om aandacht aan uw evenement te besteden.
  • Nodig lokale bekendheden uit (en geef ze een rol) en/of bedenk een opvallende activiteit. Voorbeelden hiervan vindt u bij Ideeën.
  • Bouw publiciteit op, maar begin niet te snel (enkele weken van tevoren is voldoende).
  • Nodig journalisten uit (het liefst persoonlijk en gericht). Doe dit naast het versturen van persberichten met een goede foto.
  • Verwijs persvertegenwoordigers ook naar www.festivalvanhetleren.nl voor meer informatie en logo's.
  • Zorg dat uw website helemaal up-to-date is met informatie over uw activiteit.
  • Vraag bedrijven om te sponsoren; zij hebben ook belang bij opgeleide werknemers.

Handige adressen

Lokale radio- en televisieomroepen     www.olon.nl 

Huis-aan-huisbladen                            www.huis-aan-huisbladen.nl

Landelijke ondersteuning

Op de website kunt u bij Promotie ondersteunende middelen bestellen ten behoeve van uw regionale promotie. Ook kunt u hier een tv-spotje, een radiospotje en een logo downloaden.

Meer informatie over het generen van publiciteit, kunt u vinden in het Ideeënboek.

Aanmelden nieuwsbrief
Vul uw e-mailadres in om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.


Laatste nieuwsbrief
Download de laatste nieuwsbrief hier

16 september 2016: landelijke Festivaldag
Boeiend programma met workshops en world café, met ontmoetingen en huldigingen. In Nassaustad Breda. Programma en aanmelden

ACTIVITEITEN MELDEN
 Meld hier uw activiteit aan.

Nominaties 2016
Overzicht van genomineerden 

Volwasseneneducatie in de 21e eeuw: EAEA Manifest
Download hier de Nederlandse versie

Volg ons op
  



Learn for Life draagt zorg voor de landelijke coördinatie van het Festival van het Leren. © 2016  |  Sitemap